כל מה שרציתם לדעת על הדברת יונים

יונים מטרידות

הדברה היא מקצוע שדורש ידע, ניסיון והיכרות עם החומרים והשיטות המתקדמים ביותר. ישנן חברות הדברה מקצועיות רבות בארץ, ומרביתן מתמחות גם בתחום של הדברת יונים.

להרחיק יונים

בדרך כלל מדביר מספק שירותים שונים של הדברה בסיסיים אך לרב אנשי מקצוע אלו גם מתעסקים בעולם הרחקת היונים מכיוון שהם מזיקים לכל דבר. הדברת יונים היא חלק מסל השירותים שמציעים מדבירים מקצועיים. היא מתווספת להדברה של תיקנים, נמלים, טרמיטים, מכרסמים וחיות מסוגים שונים. המשותף לכל בעלי החיים האלו הוא שנוכחותם בבתים שלנו אינה רצויה ומהווה מטרד ואף נזק בריאותי פוטנציאלי. מזיקים רבים אלו הם נשאים של מחלות שונות, ולכן חשוב לבצע הדברה גם כדי לשמור על הבריאות של בני הבית שלנו.

מדוע להדביר ולהרחיק יונים?

יונים מטרידותיונים הן מטרד משמעותי כאשר הן מקננות וחיות בבתים שלנו. הן יוצרות מטרד גם מבחינת הרעש שהן מקימות וגם מבחינת הריח והלכלוך שהן מייצרות. בנוסף לכך, היונים גם ידועות כמעבירות מחלות שיכולות להשפיע לרעה על הבריאות שלנו.

כל הגורמים האלו הופכים את הרחקת היונים לצורך בסיסי וחשוב. ליונים יש גם נטייה, פעמים רבות, להיכנס לתוך הבתים ולקנן בתוכם. בבתים שיש בהם מרפסות שירות או חללים גבוהים – ישנה סכנה גדולה יותר שיונים יצליחו לחדור אליהם ולקנן.

כאשר היונים כבר מבוססות בטריטוריה מסוימת (מה שנקרה יונת בית למשל) קשה מאוד להרחיק אותן. הדבר דורש שימוש באמצעים מגוונים ומיוחדים כדי שהן לא יחזרו שוב לבית.

מהם האמצעים שבהם עושים שימוש בהדברת יונים?

יש כמה שיטות להרחקת יונים שבאת עובדות. הדברה והרחקה הם מונחים המתייחסים לשיטות שונות. הרחקת יונים היא שימוש באמצעים שונים על מנת לגרום לכך שליונים יהיה קשה להתבסס בבתים שלנו. הדברת יונים, לעומת זאת, היא המתה שלהן באמצעים שונים.

במקרים רבים בוחרים לנסות ולהרחיק את היונים לפני שממיתים אותן. השיטה הנפוצה ביותר למנוע מיונים לקנן ולשהות במרפסות ובבתים היא על ידי דוקרנים. את הדוקרנים נוהגים להניח על אדני החלונות ובמקומות שבהם היונים בדרך כלל נמצאות. הדוקרנים האלו מונעים באופן פיזי מהיונים לשבת במקומות האלו והיונים נאלצות למצוא משכן קבע אחר. שיטה נפוצה נוספת להרחקת יונים היא שימוש ברשתות מיוחדות. הרשתות והדוקרנים משמשים כחיץ וכך מרחיקים ביעילות את הבעיה.

ישנן גם חברות שמציעות הרחקה על ידי שימוש באמצעים אלקטרוניים. בעזרת מערכות אלקטרוניות כאלו ניתן לגרום לתחושה לא נוחה ליונים – אך ללא גרימה של נזק ממשי להן. מכיוון שסביבת המחיה שלהן אינה נוחה יותר – הן נאלצות להרחיק ולחפש בית אחר.

כאשר מעוניינים לבצע הדברה של היונים, ולא להרחיק אותן, ניתן להשתמש גם כן במספר שיטות. ישנם מדבירים שמשתמשים בירי כדי לפגוע ביונים, וישנם חומרי הדברה רעילים שונים שיכולים גם כן להדביר אותן.

מכיוון שמדובר בבעל חיים, ואנשים רבים מעדיפים שלא להמית את היונים, שיטות ההרחקה שאינן פוגעות בהן פיזית הן המומלצות יותר בעיני רבים.

הצהרת נגישות